“Bakkie” doen in Almere

Op de laatste dag van de herfstvakantie stond de koffietruck van de VVD op het stationsplein in Almere. Iedereen in de stad én daar buiten was uitgenodigd om een “bakkie” te komen doen en om mee te praten over Nederland. Vanaf een uur of 11 was het gezellig druk en waren de leden van de fractie, bestuur en de Staten in gesprek met veel verschillende mensen uit alle windstreken van Nederland en zelfs van de wereld!

Ook was Mark Pol vanuit het college en Helma Lodders vanuit de Tweede Kamer present voor koffie en een goed gesprek. Zelf heb ik o.a. gesproken met studentes uit Groningen die in Almere kwamen winkelen en niet tevreden waren over het huidige leenstelsel voor studenten.  En met een Marokkaanse taxi-chauffeur die aangaf dat hij vroeger ook best een vervelend ventje was maar dankbaar was voor een geboden tweede kans waardoor hij toch zijn diploma had gehaald.  Een vrouwelijke professor uit Boston die vanwege de liefde in Nederland woonde maakte zich zorgen over de betaalbaarheid van de zorg. En met twee schilders uit het oosten van het land heb ik nog uitgebreid gesproken over pensioenvoorzieningen voor ZZP’rs. Kortom, deze ochtend leverde heel veel goede gesprekken op en onze uitnodiging om het gesprek aan te gaan om te horen wat mensen bezighoudt werd alom gewaardeerd. Een geslaagd evenement met écht hele goede koffie!!