Julius Lindenbergh nieuwe wethouder VVD

De Almeerse VVD is verheugd om te melden dat Julius Lindenbergh als kandidaat zal worden voorgedragen voor de vrijgekomen wethouderspost.

Julius heeft in de afgelopen negen jaar bij De Nederlandsche Bank gewerkt aan het beheersen van risico’s in de financiële sector, eerst als macro-econoom en later als toezichthouder op banken. Als erkend en gecertificeerd trainer bij de Haya van Somerenstichting heeft hij vele trainingen over debatteren en spreekvaardigheid gegeven aan het actieve kader van de VVD.

Ook is Julius gemeenteraadslid geweest in de gemeente Haarlemmermeer. Julius heeft een brede financiële achtergrond en is vaardig in zowel het gesprek als debat. Hij woont het grootste deel van zijn leven in Almere.

Fractievoorzitter Ulysse Ellian: "Wij zijn erg blij met de voordracht van deze kandidaat. We gaan er vanuit dat Julius zijn wethouderschap met verve zal vervullen".

Kandidaat-wethouder Julius Lindenbergh: “Het is voor mij een eer om als wethouder voorgedragen te worden in de stad waar ik al zo lang met zo veel plezier woon. Almere is een unieke stad die altijd in ontwikkeling is. Ik heb er veel zin in om samen met de andere wethouders, de gemeenteraad en de ambtenaren, de komende drie jaar mee te helpen bij die ontwikkeling".