Advieslijst kandidaten gemeenteraadsverkiezingen 2022

Het bestuur van de Almeerse VVD heeft vol enthousiasme de advieslijst met daarop twintig kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 gepresenteerd aan haar leden. Deze advieslijst is een combinatie van bekende gezichten, ervaring en vernieuwing. De leden van de VVD in Almere zullen na een online ledenraadpleging begin december de definitieve kandidatenlijst vaststellen.

Huidig fractievoorzitter en lijsttrekker Colette Holter (42): "Ik ben ontzettend trots op dit team. Twintig kandidaten op de advieslijst waarmee wij de komende maanden aan de slag gaan om ons verhaal dichtbij de Almeerders te brengen. Want Almere is ons thuis en dat willen we graag zo houden."

De nummer twee op de advieslijst is huidig raadslid Koen Bokhorst (29). Koen werkt als verenigingscoördinator op het algemeen secretariaat van de VVD. Op plek drie staat de hoogste nieuwkomer Mark Koelman (31). Mark is adviseur duurzame gebiedsontwikkeling bij de gemeente Amsterdam. Nummer vier en vijf worden respectievelijk ingevuld door de zittende raadsleden Mark de Kuster (41) en Aileen Oostveen (29). Mark is beleidsmedewerker Stedelijk Water & Klimaatadaptatie bij de gemeente Diemen en Aileen is junior KYC-analist bij ABN AMRO N.V.

Op plek zes staat de nieuwkomer Jurgen Morgenstond (30). Jurgen studeert Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Nummer zeven is Lesley van Hilten (34). Lesley staat in het dagelijks leven als juf voor de klas in het basisonderwijs. Op acht staat huidige raadslid Willem Knemeijer (40). Willem is facilitaire manager bij de gemeente Wijdemeren. De top tien wordt afgesloten met de nieuwkomers Arnold Slot (51) op negen en Jenny Vreeken (54) op tien. Arnold is zelfstandig ondernemer in de financiële sector en Jenny werkt als zelfstandig ondernemer ten behoeve van het notariaat.

Hieronder de volledige advieslijst van de Almeerse VVD: