Ons team is er klaar voor

Het team van de Almeerse VVD in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen is er klaar voor. De leden van de VVD hebben middels een online ledenraadpleging de kandidatenlijst vastgesteld. Lijsttrekker Colette Holter: “Een combinatie van ervaring en nieuw talent! Ik ben trots op dit team!”

Samen met dit team wil de Almeerse VVD in 2022 wederom de grootste partij van Almere worden. Colette Holter: “We zijn een stabiel en sterk team gebleken die de afgelopen jaren mooie resultaten heeft neergezet voor de stad. Er zijn stappen gezet om zware criminaliteit aan te pakken en de gemeente is begonnen met het bouwen van 25.000 woningen. Daarnaast zijn de lokale lasten niet gestegen en zijn de financiën op orde gebleven.“

De komende jaren wil de lokale VVD aan de slag gaan om te zorgen dat Almere ons thuis blijft; dat de basis op orde is en onze stad kan blijven groeien. “We kijken met optimisme naar de toekomst van onze groeiende stad en zullen er alles aan doen om Almere een fijne, schone en veilige stad te houden”, aldus Holter.

Kandidatenlijst Almeerse VVD

Om onze ambities waar te maken staat een enthousiast team klaar. De nummer twee op de kandidatenlijst is huidig raadslid Koen Bokhorst (29). Koen werkt als verenigingscoördinator op het algemeen secretariaat van de VVD. Op plek drie staat de hoogste nieuwkomer Mark Koelman (31). Mark is adviseur duurzame gebiedsontwikkeling bij de gemeente Amsterdam. Nummer vier en vijf worden respectievelijk ingevuld door de zittende raadsleden Mark de Kuster (41) en Aileen Oostveen (29). Mark is beleidsmedewerker Stedelijk Water & Klimaatadaptatie bij de gemeente Diemen en Aileen is junior KYC-analist bij ABN AMRO N.V.

Op plek zes staat de nieuwkomer Jurgen Morgenstond (30). Jurgen studeert Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Nummer zeven is Lesley van Hilten (34). Lesley staat in het dagelijks leven als juf voor de klas in het basisonderwijs. Op acht staat huidige raadslid Willem Knemeijer (40). Willem is facilitaire manager bij de gemeente Wijdemeren. De top tien wordt afgesloten met de nieuwkomers Arnold Slot (51) op negen en Jenny Vreeken (54) op tien. Arnold is zelfstandig ondernemer in de financiële sector en Jenny werkt als zelfstandig ondernemer ten behoeve van het notariaat.

De nummers 11 tot en met 18 zijn een combinatie van nieuw talent en oude bekenden. Op plek 19 en 20 staan de zittende wethouders Julius Lindenbergh en Hilde van Garderen. Beide hebben aangegeven beschikbaar te zijn voor een tweede termijn als wethouder.