Mieke Boogers over de uitbreiding van Sterrenschool Het Universum

Almere groeit, dat is merkbaar en zichtbaar. Ook Nobelhorst, het dorp van Almere, is flink aan het groeien. Dit vraagt om meer voorzieningen en meer ruimte voor uitbreiding van basisschool Het Universum in de wijk.

Het Universum, dat in 2016 haar deuren opende in het hart van Nobelhorst, ervaart deze groei ook. Vanaf het startmoment kwamen er bijna wekelijks nieuwe aanmeldingen binnen.

Het is een moderne school die is opgebouwd rond vijf sterren (speerpunten). Ouders hebben dan ook voor hun kinderen bewust gekozen voor dit type onderwijs.

Onlangs zijn ouders en leerlingen geïnformeerd over het feit dat met ingang van het komende schooljaar de bovenbouwleerlingen hoogstwaarschijnlijk per bus vervoerd zullen worden naar een locatie aan de ‘andere kant van de A6’; naar de Hasselbraam. Zij waren niet blij met deze mededeling en hebben dan ook op 12 juli jl. een petitie tijdens de politieke markt ingediend.

Ook wij vinden dit een bijzonder onwenselijke situatie en wat ons betreft wordt de oplossing in de wijk, in Nobelhorst, gezocht!

Op donderdag 19 juli beantwoordt de wethouder tijdens de politieke markt mondeling de vragen die over dit onderwerp zijn gesteld. Wij nodigen betrokkenen en geïnteresseerden van harte uit om deze bijeenkomst bij te wonen.