VVD compleet overvallen en geschokt over nieuws meer geld Floriade BV

De Almeerse VVD is compleet overvallen en geschokt door het nieuws dat de Floriade BV 15 miljoen extra nodig heeft voor de inrichting van het terrein.

"Dit is een flinke tegenvaller", aldus fractievoorzitter Colette Holter. Colette vervolgt: "Hoe kan het dat de inrichtingskosten van het terrein zoveel meer blijken te zijn? Het college moet de Floriade BV aan het werk zetten om zelf te zoeken naar een oplossing, in plaats van hun hand op te houden bij de gemeente Almere."

Voor de VVD is het nu belangrijk om te achterhalen of deze nieuwe aanvraag terecht is en dan zullen wij daarin een afweging maken. De volgende 3 vragen moeten zo snel mogelijk worden beantwoord:

- Wanneer was overschrijding van de inrichtingskosten bekend bij het management van de BV en in hoeverre en wanneer is informatie gedeeld met het college?
- Welke mogelijkheden ziet het college om deze overschrijding terug te dringen?
- Welk (organisatorisch) proces denkt het college te volgen om verdere overschrijdingen in de toekomst te vermijden en hoe zal de Raad hierover worden geïnformeerd?