Basistrainingen Najaar 2024

Inleiding in het liberalisme

De module Liberalisme I is de eerste module in de reeks Liberalisme. In deze module ligt het accent op kennismaking met de partij(organisatie) en het verkennen van de liberale kernwaarden. Zo ontstaat een goed beeld van de partij en haar beginselen en kun je het liberalisme beter uitdragen. Deze training zal gegeven worden Anne Lize van Stoel, oud Tweede Kamer Lid, Staddeelraad Voorzitter Amsterdam Centrum, waarnemend burgemeester in Teylingen en Landsmeer en heeft veel betekend voor de emancipatie van de LBQT gemeenschap.

Presentatie training

In de training 'presentatie: een introductie' staat het overbrengen van een boodschap centraal. De basisvaardigheden van presenteren komen aan bod zoals inhoud, de structuur van een presentatie en persoonlijke presentatie. Deze training wordt verzorgd door Agnes van Schendelen, bestuurder bij Tesselschade Arbeit-Adelt en Lid Algemeen Bestuur Waterschap Amstel, Gooi en Vecht.

Introductie gemeenteraad en debat

In de training 'debat: een introductie' komen de basisvaardigheden van debatteren aan bod. Hoe overtuigt u de beslisser en hoe neemt u het publiek mee in uw verhaalDaarnaast zullen we in deze training stilstaan hoe dit zich vertaalt naar de gemeenteraad, de werkwijze van de gemeenteraad en de rol van het raadslid. Deze training zal verzorgd worden door Barry Hoogezand die naast zijn werkzaamheden bij de Inspectie der Rijksfinancien (Ministerie van Financien) ook fractievoorzitter van de VVD in Dronten is.