Het definitief ontwikkelingsplan Floriade

Afgelopen donderdag heeft de Almeerse VVD ingestemd met het definitief ontwikkelingsplan Floriade. Wij zien namelijk de voordelen van een Floriade voor Almere. Er komt een nieuwe wijk, het creëert banen en het geeft een boost aan ons toerisme.

Motie ‘Financieel kader’

Op ons initiatief heeft een meerderheid van de gemeenteraad ingestemd met een financieel kader voor de ontwikkeling van de Floriade Stadswijk. Deze motie moet er voor zorgen dat de gemeente Almere onder aan de streep geld gaat overhouden aan het bouwen van woningen in de Floriade stadswijk. Namelijk minimaal 1 miljoen euro. ‘Wij vinden dat elke bestede euro aan de Floriade, zoveel mogelijk terugverdiend moet worden’, aldus raadslid Colette Holter.

En nu verder…

De Almeerse VVD heeft samen met een meerderheid van de gemeenteraad van Almere ingestemd met het definitief ontwikkelingsplan van de Floriade. Daarnaast is de ontwikkelovereenkomst Floriadeterrein en stadswijk aangenomen. Hierdoor kan de overeenkomst met Amvest worden afgerond en kan de volgende stap naar de Floriade worden ingezet. Hierbij zal de Almeerse VVD uiteraard kritisch blijven kijken naar het financiële beeld, maar vinden wij het ook belangrijk dat het proces door kan blijven gaan zodat er in 2022 een top evenement staat.