Pak leegstaande panden aan de Wisselweg in Almere Centrum aan

Omroep Flevoland heeft verschillende beelden gemaakt van de leegstaande panden aan de Wisselweg. De leegstaande panden aan de Wisselweg zijn totaal vernield en vervallen. Met name het gebied rondom de fietstunnel en het voormalig Leaseplan gebouw oogt buitengewoon onveilig. Overal ligt gebroken glas en afval. Duidelijk is ook dat drank- en drugsverslaafden zich hier veelvuldig ophouden. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat in het centrum van een nieuwe jonge stad een gebouw en omgeving er zo aan toe kan zijn. De Almeerse VVD wenst daarom van het college te vernemen op welke manier zo snel mogelijk verbetering in dit gebied kan worden aangebracht.

Schriftelijke vragen:

Het college wordt verzocht de volgende vragen schriftelijk te beantwoorden:

1.Bent u bekend met de berichtgeving over het leegstaande pand aan de Wisselweg?

2.Wat vindt u van de toestand van de panden en de omgeving?

3.In hoeverre acht u de panden en de omgeving, daaronder de fietstunnel, voldoende veilig?

4.Welke mogelijkheden ziet u om de eigenaar te dwingen extra maatregelen te nemen en bent u bereid deze mogelijkheden in te zetten?

5.Welke mogelijkheden ziet u als college om zelf bevoegdheden in te zetten om de omgeving veiliger te maken?

6.Deelt u de mening van de VVD-fractie dat de toestand van de leegstaande panden onacceptabel is? Zo ja/nee, waarom?

Zie o.a.: