September 2021 | In de politieke arena

Sinds het zomerreces is de politiek in Almere weer springlevend en met de komst van de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 zal er nog veel op ons afkomen. In deze update licht ik een aantal onderwerpen uit.

Wonen en groot onderhoud
Wonen is één van de grootste uitdagingen in onze stad. Daarom is vóór het zomerreces de Woonvisie aangenomen wat de komende jaren moet gaan zorgen voor 25.000 extra woningen. Daar zijn wij blij mee.

In 2019 hebben wij een motie ingediend om woningbouw te realiseren aan de Twentsekant. Nu bespreken we de invulling daarvan: hoe Twentsekant deels kan omkleuren van een bedrijventerrein naar een woongebied met commerciële- en maatschappelijke voorzieningen. We zijn tevreden dat een motie van ons nu leidt tot het bouwen van 1400 woningen.

Ook is de visie Openbare Ruimte besproken. Daarin hebben we aangegeven dat we ons zorgen maken over het groot onderhoud van de wijken in de toekomst. Op ons initiatief komt er een uitwerking van de financiële consequenties van verschillende scenario’s. Op deze manier hebben we straks inzicht in de kosten. We gebruiken dat inzicht om te zorgen dat we niet voor verrassingen komen te staan als de wijken groot onderhoud nodig hebben.

De stad in en even buurten
We zijn de afgelopen maand op werkbezoek geweest bij de groene plastic fabriek, de nieuwe bibliotheek en Almere City FC. Daarnaast zijn we even wezen buurten in verschillende wijken over initiatieven in de buurt. Specifiek in de Noorderplassen zijn we in gesprek geweest met inwoners over een toekomstige jachthaven en de verkeersveiligheid in de buurt. Speelt er ook iets in uw buurt? Stuur ons dan vooral een berichtje en we komen graag langs.

Almeerse VVD live en social media
Onze tiende Almeerse VVD live op Facebook stond in teken van de jachthaven en het nieuwe afvalsysteem. Almeerse VVD live zal periodiek op Facebook geplaatst worden. Kijk hier de uitzending terug: VVD Almere - YouTube en volg ons om toekomstige uitzendingen te bekijken. Volg ons ook op Facebook via Almeerse VVD | Facebook, Instagram en Twitter. Ten slotte, heeft u vragen, opmerkingen of zorgen? Schroom dan niet om contact op te nemen met ons team Almeerse VVD.

Groeten, Colette Holter.