Franc Weerwind nieuwe burgemeester Almere

Donderdag 11 juni was het dan zo ver, Franc Weerwind is voorgedragen als nieuwe burgemeester van Almere.  Bijna unaniem was de stemming, 36 van de 37 aanwezige raadsleden hebben hun vertrouwen in de nieuwe burgemeester uitgesproken. Deze voordracht gebeurde na een uiterst intensief en zorgvuldig proces onder leiding van de vertrouwenscommissie waarin ook de VVD zitting had. Nadat inwoners, vele maatschappelijke organisaties en partners in de stad hun input hadden geleverd op het gewenste profiel van de nieuwe burgemeester zijn zij van start gegaan. De vertrouwenscommissie heeft de voordracht tot het laatste moment geheim kunnen houden. Als lid van de vertrouwenscommissie kijk ik met volle tevredenheid terug op het intensieve proces van de afgelopen maanden. De VVD-fractie feliciteert de heer Weerwind met zijn voordracht en wensen hem veel succes toe met deze nieuwe uitdaging in onze mooie stad.