VVD stelt vragen over de wervingsprocedure leden van bestuur Cultuurfonds en Cultuurmakelaar

Een wervingadvertentie voor leden van Bestuur van het Almeerse Cultuurfonds waarop binnen een dag (!) gereageerd moest worden, heeft bij de VVD de wenkbrauwen doen fronzen. De betreffende advertentie is op zaterdag 21 maart gepubliceerd in Almere Dichtbij met een daarin vermelde sluitingsdatum van 22 maart 2015. Dit heeft twijfel gezaaid over de gang van zaken rond de wervingsprocedure voor bestuursleden van het voor cultureel Almere zo belangrijke Cultuurfonds.

Voldoende redenen om het college schriftelijke vragen te stellen

In een gezamenlijk amendement van de VVD en D66 dat in februari door de raad is aanvaard, zijn uitgebreide kwaliteiten vermeld waaraan de toekomstige Cultuurmakelaar zou moeten voldoen.

Dit zou een man of vrouw moeten zijn die oog heeft voor kwaliteit, die luistert, verbindt, in kansen denkt, die ondernemend en inspirerend is, die sensitief is voor wat er leeft en speelt in Almere en over een relevant (nationaal) netwerk in de cultuursector beschikt.

De VVD is benieuwd om van het college te vernemen of in de wervingsprocedure aan de noodzakelijke zorgvuldigheidseisen is voldaan, of deze voldoende transparant is geweest en of aan geschikte kandidaten gelijke kansen wordt geboden. En of het college bij twijfel hierover bereid is om de gevolgde procedure op een juiste wijze te herhalen. Schriftelijke vragen zijn vandaag hierover ingediend.