VVD bij Almere on Stage. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst

Onder dit motto presenteerde de VVD zich op het beroepenfeest ‘Almere on Stage’. Als enige politieke partij was de VVD hier aanwezig om de politiek, op een voor 1.300 jonge VMBO-leerlingen toegankelijke en laagdrempelige manier, zichtbaar te maken. Er waren vragen als: ‘Hoe kom ik later in de regering, wat verdien je als politicus en moet je dan hard werken?’ Maar ook de vraag of een VMBO-diploma wel ‘hoog genoeg’ was om de politiek in te kunnen? Waarop het antwoord dat Almere ooit een vrachtwagenchauffeur als wethouder heeft gehad, leerlingen plezierig verraste. Maar ook een bevlogen docent maatschappijleer was bijzonder verheugd met deze steun uit onverwachte hoek.

Steun om jonge mensen meer te betrekken bij de maatschappij waarin zij leven. Al met al was dit een bijzonder geslaagd evenement. Het was de eerste maar zeker niet de laatste keer dat de VVD aanwezig was op dit beroepenfeest.