VVD fractie opgejaagd wild

Achtervolgd door de Welpen en Bevers van de Hannie Schaft Scouting Groep, waren de fractieleden afgelopen zaterdag 17 januari, actief tijdens een vossenjacht in het Bos der Onverzettelijken.  Verkleed als de meest bonte ‘vossen’ moesten wij zolang mogelijk uit handen blijven van deze enthousiaste kinderen. Wie werd betrapt (en dat waren wij natuurlijk allemaal) moest een puzzelstukje inleveren waarmee weer terug in het clubhuis samen met de kinderen een tangram puzzel moest worden opgelost. En dat alles onder het genot van een kop warme chocolademelk om de kou weer uit het lijf te verdrijven.

Bezoek aan de Hannie Schaft Scouting Groep

Het bezoek aan de Hannie Schaft Scouting Groep was de invulling van de jaarlijkse vrijwilligersactiviteit door de fractieleden. Dit jaar kwam de fractie via de VMCA in contact met deze enthousiaste scoutinggroep om te ervaren wat de Bevers en Welpen zoal doen. De aanwezige leiders hebben ons met een rondleiding in en rond het clubhuis uitgebreid geïnformeerd over de activiteiten van de Almeerse Hannie Schaft Scouting Groep en Scouting Nederland. Het was een leuke en informatieve bijeenkomst, waarbij wij de leiding nogmaals willen bedanken voor de ontvangst van onze fractieleden.