Aangenomen moties.

Twee door de VVD ingediende moties op de Programmabegroting 2015 zijn donderdag 13 november jl. aangenomen. De eerste motie betrof een oproep aan het college om een Nota Beweeglandschappen niet te laten schrijven.De VVD is van mening dat het hier een vage nota betreft met als doel gezond bewegen te stimuleren. Wat de VVD betreft kun je Almeerders beter stimuleren om gezond te bewegen met goed onderhouden fietspaden, speeltoestellen en skatebanen in plaats van met een nota. Gelukkig dacht een ruime meerderheid van de raad hier ook zo over. De tweede motie betrof Almere Morgen.Dit is een gemeentelijke organisatie die de mobiliteit van ambtenaren binnen de diverse afdelingen van de gemeente begeleidt en daarmee ook wil besparen op de kosten voor werving en selectie. De VVD is wat deze kostenbesparing en de tot nu toe behaalde resultaten niet erg onder de indruk en heeft in een motie het college opgeroepen om met een alternatief te komen.Bij dit alternatief kan het college wat de VVD betreft ook zeker een uitbestedingsvariant in overweging nemen. Ook deze motie kon rekenen op ruime steun. De VVD maakt duidelijke keuzes en kijkt zorgvuldig naar een efficiƫnte inzet van spaarzame middelen!