VVD stelt contract voor Almere op

Uit kiezersonderzoek van EenVandaag blijkt dat Flevolandse kiezers lage lokale belastingen erg belangrijk vinden. Sinds jaar en dag zet de Almeerse VVD zich in voor lage lokale lasten. Lijsttrekker Joziasse is daarom blij met steun voor die strijd:  “We zien dat de meeste partijen een passage over lage lokale lasten in hun verkiezingsprogramma hebben opgenomen”, aldus Joziasse.

De VVD wil de Almeerse kiezer duidelijkheid geven over dit belangrijke verkiezingspunt. “Het moet duidelijk zijn dat het van deze partijen niet zo maar een verkiezingsbelofte is, daarom wil de VVD een afspraak met alle partijen vóór de verkiezingen maken dat ongeacht welke coalitie er straks ook gevormd wordt, we de lasten voor Almeerders niet laten stijgen.” De VVD heeft het “Contract voor Almere” vandaag rondgestuurd naar de lijsttrekkers van alle Almeerse partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. In het contract staat dat ongeacht welke coalitie er straks ook komt, de lokale belastingen voor Almeerders niet zullen stijgen in de komende periode. Joziasse: “We verwachten een goede respons. Het is duidelijk wat de Almeerse kiezer van de lokale lasten vindt, het zou goed zijn als de politiek daadwerkelijk ook laat zien waar ze voor staat.”