VVD bezoekt Yakult

Op maandag 3 februari jl., brachten een aantal leden van de VVD-fractie een bezoek aan het Europese hoofdkantoor van Yakult gevestigd in Almere. De bedenker en producent van het populaire zuiveldrankje in het herkenbare flesje, is sinds 1994 in Almere gevestigd.  Er werken momenteel ongeveer 115 mensen en vanuit de Almeerse vestiging worden de drankjes door een groot deel van Europa gedistribueerd.  Tijdens een informatieve presentatie werd onder andere verteld over het ontstaan van Yakult. De Japanse wetenschapper dr. Minoru Shirota ontdekte de bacteriën die een belangrijk bestanddeel vormen van Yakult. Hierna stond een rondleiding op het programma. Er wordt in ploegen gewerkt en na een zorgvuldig productieproces rollen de flesjes van de band klaar voor verzending.  Op de vraag waarom Yakult de keuze voor Almere als Europese vestiging heeft gemaakt kwam een duidelijk en opmerkelijk antwoord. “De kwaliteit van het water in Almere is uitzonderlijk goed en de actieve rol van de gemeente om Japanse bedrijven naar Almere te krijgen heeft hier eveneens in belangrijke mate aan bijgedragen!”  De VVD is blij met de bevestiging dat internationale acquisitie dus werkt aangezien dit heeft geresulteerd in de vestiging van een zeer gerenommeerd Japans bedrijf met internationale allure, “gewoon” bij ons in de polder!

Voor nadere informatie: Hilde van Garderen, 06 – 50 60 62 40