Mark Pol nieuwe wethouder VVD

De fractie van de VVD draagt Mark Pol unaniem voor als kandidaat-wethouder om de vacante positie die is ontstaan in het college van B&W door het vertrek van Arno Visser te vervullen. Mark Pol is nu raadslid en voorzitter van de rekenkamercommissie in Almere. Mark Pol is de beste kandidaat voor het wethouderschap. Als econoom heeft hij goed financieel inzicht en hij kent de stad, de gemeenteraad en de dossiers en kan dus direct aan de slag.

Mark Pol is een echte Almeerder. Hij groeide op in Almere Haven en haalde zijn VWO diploma aan Openbare Scholengemeenschap de Meergronden. Vervolgens studeerde hij politicologie en economie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. In de Almeerse politiek is Pol geen onbekende; sinds 2007 is hij op verschillende manieren betrokken geweest bij de VVD fractie. Eerder was hij fractiemedewerker, fractie-assistent en bij de verkiezingen van 2010 was hij lid van het campagneteam. Sinds 2010 is Pol lid van de gemeenteraad, waar hij zich voornamelijk bezig houdt met financiën, grondbeleid en sociale zaken.

“Het belangrijkste doel is om de stad financieel gezond te houden”, aldus Mark Pol. “Op dit moment staan we er financieel goed voor en de uitdaging is om dat, in samenwerking met de gemeenteraad, zo te houden. Dat zal niet altijd even makkelijk zijn in deze tijd van bezuinigingen. Maar juist daar ligt voor mij de uitdaging, een gezond huishoudboekje van de gemeente en tegelijkertijd de stad verder ontwikkelen, zonder lastenverhoging voor de Almeerders. Het zal even wennen zijn om niet langer in de raad maar in het college te zitten, maar ik heb er ontzettend veel zin in.”

Mark Pol zal zich bezig houden met de portefeuilles financiën, vastgoed, personeel en organisatie en dienstverlening. In overleg is besloten om de portefeuille cultuur naar Ben Scholten te verschuiven. Ben Scholten heeft de portefeuille cultuur deze raadsperiode al eerder kortstondig gehad en zal dus geen problemen hebben om daar direct mee aan de slag te gaan. Dit geeft Mark Pol de ruimte om zich volledig op de portefeuille financiën te richten.