De week is zo voorbij (door wethouder Ben Scholten)

De week is zo voorbij.

Het is een goed teken wanneer de weken voorbij vliegen. Het is alleen wel jammer dat je zoveel meer zou willen doen.

Had ik dan niet op maandagmiddag moeten gaan golfen op uitnodiging van een van de grootste werkgevers in de stad, USG. Natuurlijk wel want je ontmoet weer veel mensen. Je praat flink door met de directie van een toonaangevend bedrijf over wat hen bezighoudt. Dus het is een zeer nuttige en ook nog aangename middag geworden.

De avond van die maandag was ik uitgenodigd door Jan Nico Appelman, gedeputeerde voor Economie van de Provincie Flevoland, om samen met hem de presentatie te doen over de Floriade voor een hele reeks mogelijke partners uit de Provincie. Een leuke en inspirerende avond met veel goede contacten.

Dinsdag wordt altijd gedomineerd door de collegevergadering. Nu was het middaggedeelte vervallen zodat ik even kon luisteren naar Winy Maas de nieuwe supervisor voor de Gemeente Almere. Een geweldig inspirerend betoog van een bevlogen man. Hij kan met zijn ideeën de stad verder vooruit helpen.

Een overleg op de Buitenvaart, ons tuinbouwgebied stond aan het eind van die dag gepland. Het was goed om weer een stap te zetten. We hebben u eenmaal besloten dat in het bestemmingplan tuinbouw het belangrijkste is. Maar hoe gaan we dat dan vormgeven. Welke mogelijkheden zijn er. Wie betrekken we er allemaal bij.  Goede gesprekspartners met een open en creatieve blik op de toekomst. Gezamenlijk met de Christelijke Agrarische Hogeschool en de Universiteit van Wageningen gaan we kijken welke vervolgstappen we kunnen zetten.

De woensdag stond deze week in het teken van de interne overleggen, de officiële opening van het warmte overdrachtsstation in Poort en de stand van zaken omtrent de marketing communicatie van de afdeling Economische Zaken.

Donderdag was het Nationale Dag op de Floriade. Evenals de andere kandidaatsteden voor 2022 mocht Almere zich ook presenteren op cultureel gebied. We deden dat met Classicks een geweldige combinatie van rap en klassieke muziek. In mijn ogen een groot succes.

De banenbeurs op vrijdag in de Schouwburg was weliswaar kleiner dan andere jaren maar werd wel uitstekend bezocht. Nog steeds een goed initiatief.

De opening van de mooiste bowlingbaan van Nederland in Almere Buiten was een gezellige afsluiting van de werkweek. Wat een prachtige aanwinst voor onze stad en wat een enthousiaste ondernemer. Die gaat het zeker maken. Ik adviseer u als u iets te vieren heeft neem dit in ieder geval in de overweging mee.