Motie religieuze gebouwen

Aankomende donderdag wordt op de politieke markt een motie van de PVV besproken. De VVD fractie heeft besloten daar niet bij aanwezig te zullen zijn.

De afgelopen maand zijn er op initiatief van de PVV twee bijeenkomsten geweest met als onderwerp de scheiding tussen kerk en staat in Almere.  De PVV vindt dat de grondprijs voor religieuze gebouwen binnen het grondbeleid anders geregeld moet worden omdat nu de scheiding tussen kerk en staat in het geding zou zijn. Hoewel een aantal partijen kritisch was (het woord ‘Islam-bashing viel) heeft de VVD het voor de PVV “opgenomen”. Immers, eenieder die eraan twijfelt of een zeer fundamenteel onderdeel van onze democratische rechtsstaat in het geding is, moet dit zeker agenderen. Inhoudelijk was de VVD het niet met de argumenten van de PVV eens, maar praten over fundamentele beginselen kan nooit kwaad. Zeker omdat de PVV erop hamerde dat het hen oprecht om de scheiding tussen kerk en staat in het algemeen ging en niet om de Islam in het bijzonder. Wie nu de website van de PVV bekijkt, ziet dat het hen wel degelijk om de Islam ging. Hieruit blijkt dat het de PVV puur om moskeeën gaat en dat er voor de vorm andere religieuze gebouwen worden bijgehaald. Kortom, tijdens de bijeenkomsten op de politieke markt vertelt de PVV een heel ander verhaal dan zij doet op haar eigen website, een dag later. De VVD heeft daarom dan ook besloten om donderdag niet bij de bespreking over de motie aan te schuiven maar aanstaande vrijdag gewoon op de website van de PVV te kijken. Blijkbaar durft de PVV alleen daar het echte verhaal te vertellen.