Fatsoen is voor de “elite” (klik hier om te reageren)

In opdracht van de gemeenteraad Almere heeft professor Elzinga een advies opgesteld over openbaarheid en geheimhouding van raadsbrieven. Dit advies, welke nog niet bekend was bij de gemeenteraad maar alleen bij de leden van het presidium (de dagelijkse leiding van de gemeenteraad),  is nu te lezen op de website van Omroep Flevoland (http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/87112/professor-geheime-raadsb...) .

De vraag hoe dit advies al wel bij de media bekend was maar nog niet bij de gemeenteraad is vrij eenvoudig te beantwoorden:  één van de presidiumleden is tevens raadslid voor de PVV. Schijnbaar had hij er geen enkel probleem mee om de (mede door hemzelf mee ingestemde) afspraak te schenden door het advies door te sturen naar zijn collega Toon van Dijk. En laat nu net deze zelfde heer Van Dijk de oprichter zijn van het bedrijf: Advocaat voor Ondernemers.

Verrassend genoeg is het zijn logo dat u zag boven het advies van professor Elzinga op de site van Omroep Flevoland. Inmiddels is het logo, naar de reden daarvan kunnen wij slechts gissen, verwijderd en ziet u nog alleen het advies. Maar wij hebben het stuk zoals het doorgezonden was naar Omroep Flevoland en vervolgens op hun site geplaatst bewaard . En zie daar boven het advies het logo van het bedrijf van de vice-voorzitter van de PVV!  Beetje dom meneer Van Dijk!

De PVV bewijst wederom dat zij het niet zo nauw neemt met de meest gangbare omgangsvormen.  Het woord ‘fatsoen’ heeft voor hen een heel andere betekenis dan voor de rest van de “elite”; zoals de PVV de raad en het college graag noemt . Als dit de opmaak is voor het komend jaar in de raad wordt het zeker een interessant jaar.